søndag 29. desember 2013

Julekjøkken

På kjøkkenet er det også jul... For meg har aldri jula vært rød, og selv om jeg bestemmer meg for å prøve rødt, får jeg det ikke til...
Men jeg er vokst opp med andre julefarger enn rød, så det forklarer nok en del. 
Tallerkenhylla er fyllt opp med julebøker- kos for barna og kos og nostalgi for meg...
Disse har fulgt meg siden jeg var liten.
Julekortene henger på veggen. Er så koselig å gå i postkassen før jul! Masse julekort!
Synes det er en tradisjon vi må holde på. Selv sendte vi ut 95 julekort i år- og jammen kostet det litt med kort og porto... Men koselig er det!
Her er kjøkkenkroken vår. Innredningen er Ikea lidingø, som du finner i mange norske hjem. Men jeg er fornøyd!
Over kjøkkenbordet heneger en gammel lampe. Det er egentlig en parafinlampe som er gjort om. Veldig koselig og ekstra koselig når det er arv.
Liftgardinen her er et gammelt brodert dynetrekk. Kappene i "glassverandaen" er det mamma som har heklet.
Dette fine broderiet er kjøpt i Tyrkia tror jeg...

Et tips på slutten... Når amarylisen begynner å henge med hodet, kan du henge den opp ned i vinduet. Fyll stilken med vann, så holder den seg lenge!
God juledag til deg!









5 kommentarer:

  1. Så koselig å se bilder fra det fine kjøkkenet ditt. Og tusen takk for blomstertips!

    SvarSlett
  2. Har Lidingø kjøkkenet vi også og er kjempefornøyd :) Takk for Amaryllistipset- det skal jeg jammen bruke.

    Koselige bilder fra det koselige hjemmet ditt.

    Ønsker deg et Godt Nyttår :)

    Klemmer Monica

    SvarSlett
  3. Så koselig kjøkken du har! Helt herlig stemning :) Likte godt den gamle lampen over bordet! Skikkelig fin altså! Ønsker deg og dine et flott nytt år, gleder meg til å følge deg videre! Klem Mirjam ;)

    SvarSlett
  4. Du har et kjempekoselig hjem Kristin :) :)
    Kjekt du blogger igjen ♥

    Godt nyttår til deg og dine :)

    Klem Bente

    SvarSlett
  5. Fulgte Amaryllistipset-ø det funker jo kjempegodt :)

    Nyt kvelden klem Monica

    SvarSlett