mandag 5. mars 2012

Hjerteformet


                      "Bevar ditt hjerte fremfor alt du bevarer, for livet går ut i fra det!" 
 
Mandagstema denne uka hos  er "Hjerteformet". Jeg er veldig glad i hjerter, både som form og symbol, og har vist mange ulike hjerter her på bloggen tidligere. Hjertet på bildet er en søledam, som åpenbarte seg for meg en dag jeg virkelig trengte en oppmuntring! Og som snudde dagen fra grå til lyseblå... Ja for solen skinner faktisk bak skyene!

Hjertet er det viktigste organet vi har i kroppen, og slutter det å virke, ja da virker ikke kroppen! Derfor er det viktig å ta vare på hjertet sitt, både fysisk i form av sunn mat og trim, men det er også viktig å tenke på hva vi fyller hjertet med fra omgivelsene våre! Vi påvirkes av tv, internett, bøker, blader, venner, ja alt rundt oss, og vi tenker kanskje ikke alltid over hva vi tar inn over oss. Ønsker deg en strålende dag! Og husk at; "Det hjertet er fyllt av renner munnen over av."

13 kommentarer:

  1. Nydelige og sanne ord :))
    Stilig hjerte bilde ♥

    Ha en fin dag ♥

    Klem Bente

    SvarSlett
  2. Så fint at en sølepytt, som i utgangspunktet ikke høres så vakkert ut, kan bli til et nydelig hjerte! Det er sånn det er - man vet aldri hva som skjer ;) Jeg og elsker hjerter, i alle varianter - og så fint at dette kunne bli en oppmuntring for deg, da. Også oppmuntrer du oss lesere tilbake - med skjønne ord og påminnelser. Takk :) Takk også for alt du skriver på bloggen min. Betyr SÅ mye mer enn du vet! :) Noen ganger får jeg en følelse av at vi er litt like...Men hva vet jeg. Ønsker deg en nydelig dag, Kristin :) klem

    SvarSlett
  3. Så fine og sanne ord:)
    Ønske deg ei fin veke!

    SvarSlett
  4. Sånne øyeblikk skaper smil om munnen ja, og smil legger man jo rett og slett i hjertet. :)

    God mandag fra Huldra

    SvarSlett
  5. Det har du helt rett i! :)
    Prøver å få hjertet til å pumpe litt ekstra hver dag jeg, sånn at jeg kjenner at jeg lever! ;)
    Ha ei fin ny uke!
    Klem

    SvarSlett
  6. Så flott i finne en slik liten påminnelse.
    Takk for ord og bilde :-)
    Hjertelig Mormorhilsen

    SvarSlett
  7. Kjempestilig bilde! Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke!:)

    SvarSlett
  8. Så stilig! Var nok til deg det ja:)
    Godt å av og til stoppe opp litt..og tenke over ting..:)
    (rett før jeg traff min store kjærlighet fant jeg en hjerteformet stein på stranden...:))
    Ha en kjempefin kveld!:)
    God klem:)

    SvarSlett
  9. Morsomt bilde! Og veldig fin og koslig blogg du har!
    Håper det er greit at jeg følger bloggen din :-)
    mvh
    Ina

    SvarSlett
  10. Herlig bilde!!!

    Ønsker deg en flotters onsdag videre!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  11. Heia Kristin :)
    Herlig bilde du har tatt, er ikke så store tegn som skal til for å snu dagen :)
    Sanne og utrolig gode ord du har skrevet også :)

    Den puta du lurte på har jeg kjøpt på prinsess nå i vår ja :)

    Ønsker deg ei fortsatt fin uke
    Klem Mette :))

    SvarSlett
  12. så herlig med sånne åpenbaringar, og så bra egenskap å faktisk oppdage sånne åpenbaringar! kjempefint innlegg!!
    ønsker deg og dine ei god helg! klem

    SvarSlett