onsdag 29. februar 2012

Kontraster...

Kontraster i interiøret er på full fart inn i interiøret, og farger skyver de hvite veggene ut på sidelinjen. For meg blir det ikke aktuelt med svarte eller blå vegger sånn med det første.(Har lært at man aldri skal si aldri...) Jeg trives godt med den hvite og lyse basen, og synes at vi i Norge, med så mange mørke måneder, må ha det så lyst vi bare kan! Kanskje jeg begynner å bli gammel?!? Men kontraster har jeg massevis av, og det er jo med å skaper spenning, både i interiøret og livet ellers...
Likevel har jeg jo kontraster rundt meg, i form av vårblomster i en nydelig, lys greengatekopp...
Hvitt, gammelt, skjørt og helt nydelig håndarbeid...
Mot det røffe, grove, ubehandlede bordet...
Det vakre serviset, mot det røffe brettet...
Gamle salmebøker mot den lyse hylla...
Enda mer hvitt, gammelt håndarbeid mot røft underlag...
Den gamle speilkommoden mot den mørke treveggen på soverommet...
Og hverdagsfavoritten... Mørk kaffe i lys kopp...
Ha en fin dag med eller uten kontraster...

"Ikke før veven er stillnet,
og skyttelen sluttet å gå,
vil Gud trekke teppet tilside,
og la oss riktig forstå:
at også de mørke tråder,
såvel som de lyse bånd,
var nødvendige for mønsteret
i mesterens mektige hånd..."
 

6 kommentarer:

  1. Så fine og koslige bilder:)
    Ønske deg ein fin dag!

    SvarSlett
  2. Helt enig med det du skriver !
    Tror man blir påvirket positivt å ha det lyst og lett rundt seg, med farger her og der stimulerer man sinnet:)
    Flotte bilder,masse skatter her med deg :)

    Klem Bente

    SvarSlett
  3. Hei igjen:) Ja, enig :)er fint med det hvite som bakgrunn.:)..men kjenner også at det kribler etter litt vår og sommerfarger i tillegg..:) et nydelig bilde det øverste!jaja.alle var jo nydelige..!Men det øverste var så herlig med mosen som stakk litt opp..:)
    Håper du får en nydelig kveld:)
    Kjempegod klem:)

    SvarSlett
  4. Tusen takk for et nydelig innlegg! Og jeg skal innrømme det stakk litt i magen da jeg leste overskriften. Det var nesten rart, for jeg har gått og tenkt på alle livets kontraster i hele dag (- og mulig det blir et blogginnlegg ut av det ;) ) Vakre bilder du deler her. Jeg liker så godt denne bloggen din - og du er sånn en skjønn jente!! :) ønsker deg en nydelig uke videre. Klem til deg

    SvarSlett
  5. Vakre bilder, nydelige kontraster! Det er ikke alltid så mye som skal til før det blir motsetninger og spenning mellom tingene!

    God kveld videre til deg!

    SvarSlett
  6. Så flotte bilder av alle de fine tingene dine!
    Enig med deg i at lyse farger på veggene er å foretrekke ;)
    Farger kan man jo pynte med på mange andre måter :)
    Ha en fin helg!
    Klem

    SvarSlett