lørdag 23. november 2013

Strikkedilla

Det siste året har jeg jevnt og trutt hatt små strikkeprosjekter som skal ende under juletreet hos familie og venner. Målet som jeg satte meg første juledag i fjor, var at alle julegavene fra oss (dvs meg...) skulle være hjemmelaget. Et ganske hårete mål, siden vi har maaange som vi gir til...
Men jeg ligger faktisk ganske godt an, så med noen få unntak (hva strikker man til en 14 år gammel gutt?!?), blir det nok hjemmelaget fra oss i år!
Med min strikkeferdigheter, og ikke minst manglende utholdenhet, snakker vi ikke om store produkter. Men luer, halser, votter og kjøkkenkluter, er fullstendig overkommelig selv for meg. 
Jeg er en sånn som kjøper garn ut fra farge, og så finner jeg ut hva det skal bli etterpå...Og så må jeg ha variasjon, så det har blitt mange ulike varianter.  Jeg må innrømme at jeg må jobbe ganske mye med meg selv, for er dette godt nok til å gi bort liksom? Det burde jo vært så mye mer... Men så tenker jeg at her har jeg iallefall brukt tid på hver enkelt, istedet for å sveipe innom et kjøpesenter for å plukke med seg det første og kanskje  ikke beste... Vi er vel alle våre største kritikere... Det gjelder bloggen, og i resten av livet. Hva har vi å komme med som er så unikt? Jeg har iallefall lett for å komme med sånne tanker...
Jeg har brukt litt ulikt drops-garn, både Lima, alpakka og merinoull. Litt stjernepynt, og knapper av ulikt slag blir hver lue personlig. 
Koselige merkelapper...
Så får vi håpe at mottakerne blir fornøyd. Jeg vet at jeg som barn ikke hadde vært særlig begeistret for hjemmestrikkede gaver, men nå hadde jeg blitt kjempeglad! 
Er du ferdig med julegavene?
Ønsker deg en god dag!
Klem Kristin









2 kommentarer:

  1. Hei Kristin og takk for sist! Det var så koseleg å få besøke dåke i det nye, flotte huset dåkas :) No imponerer du meg stort! SÅ flink du har vore som har strikka alt dette her! Dette kan du vere veldig stolt av. Heimelaga presanger er det finaste ein kan få, det synes i alle fall eg. Dessverre blir det lite av det fra meg i år. Men no er eg blitt inspirert :) Kanskje eg kan klare eitpar småting i alle fall? Dette må du gi med stor frimodighet. Nydelege fargar du har brukt.

    Ja det er lett for å bli for sjølvkritisk. Janteloven heng så sterkt i oss og det er ikkje bra. La oss heller senke krava litt og vere fornøgd med det me får til. Bedre for oss sjølv og bedre for dei rundt oss :) God klem fra meg ♥

    SvarSlett
  2. Synest du er så flink og heimastrikka er jo bare topp å få,,bedre det enn noko plastleker som går i stykker:)
    Ønsker deg ei fin ny veke!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett