onsdag 13. april 2011

Opprydning



Her i huset preges vi av sykdom, noe som er utrolig kjedelig når naturen virkelig er i ferd med å våkne utenfor. Storebror begynte med feber natt til tirsdag, og har holdt sengen siden. Han sover store deler av dagen, og siden jeg ønsker å være i nærheten, men ikke trenger å vokte han, benytter jeg anledningen til å rydde!

At det går an å ha så mange ting! Jeg mistrives med rot rundt meg, og blir faktisk ganske sur av det. Derfor har jeg nå bestemt at alt må få sin faste plass, og det jeg ikke finner plass til, ja det må ut! En skikkelig våropprydning!
Jeg føler faktisk en enorm tilfredsstillelse av å få sekker og esker ut av huset. Enten det går på loppis eller i søpla! Har ikke tatt et eneste bilde disse dagene, men fant noen på kameraet som jeg ikke har vist før.


 Dette grå skapet har fulgt oss i 11 år nå. Det fant jeg i kjellerboden i den første leiligheten min kjære og jeg hadde. Det var kjærlighet ved første blikk (skapet altså...), og det ble i høyeste grad tatt inn i varmen!
Gråfargen har jeg beholdt, men inni var det flekkete og stygt, så det ble malt hvitt.
Sølvkrusene har ungene fått i dåpsgave av besto og besten. Anløpte, men det synes jeg er sjarmerende! Pusser sølv bare til jul jeg...
Nydelige detaljer!

En fransk tekst er plassert på døren.

""Livet er som en blomst som trenger lys og vann for å leve..."



 

3 kommentarer:

  1. Ja det er godt å få rydda skikkeleg ein gong iblant, då kjem alt det ein vil ta vare på så fint fram. Men..ikkje alltid enkelt å unngå rot med 3 barn i huset, eller kva seier du? Så nydeleg det gamle skapet ditt var! Og like fint inni! Teksten på døra satte prikken over ien. God bedring til storebror ♥ Har medfølelse med både han og deg. Klem :)

    SvarSlett
  2. Hei på deg :)
    Koselig blogg du har, å det skapet var kjempefint :)
    Ja man må ta litt opprydding innimellom, men jeg har ikke ikke hjerte til å hive så mye så det begynner å bli ganske fullt her i huset :)
    Har også en liten en med feber å fryktelig hoste så i kveld tror jeg han får selskap på rommet :(
    Go bedring til dere !!

    Klem Mette :)

    SvarSlett
  3. Herlig å få ryddet litt en gang i blant, her har det hopet seg opp også, er ikke så veldig flink til å kaste ting, er vel heller samlertypen. Skapet ditt var kjempekoselig, artig å finne slike skatter og ta dem i bruk.

    Fint bilde i headingen din :)

    Ønsker dere ei god bedrings helg :))

    SvarSlett