fredag 17. juni 2011

Barnerom

De to minste ungene deler rom. Jeg, som er enebarn synes det virker så koselig å dele rom med noen, og stort sett går det jo harmonisk for seg. Det er bare ved leggetid at det innmellom skjærer seg, når lillemor absolutt må høre veldig høy musikk når lillebror sover. Eller når hun hyler av hjertets lyst over en eller annen urettferdighet, og da klarer å vekke romkameraten.





Begge sover i gamle erverdige senger. Lillebror har en uttrekkseng som jeg kjøpte på loppemarked da Tobias var liten. Det var kjærlighet ved første blikk, og den har forblitt umalt av meg. Naturlig shabby, og sjarmerende slitt. Hanna er svært stolt over "voksensenga" si, som er kjøpt på finn. Den var brun, men ble fort hvit. Knirkende og sjarmerende!
 Til tross for at hun ikke begynner på skolen før om et år, har Hanna hatt skrivebord en god stund allerede. Også dette et bruktkjøp. Den blir flittig brukt, og hun tegner og skriver flittig både på ark, og når det ikke er ark der... Derfor har jeg festet på en voksduk.
Tilslutt et koselig bilde av lillebror som sover med bamsen i armkroken og er omringes av lekedyr og bøker!

1 kommentar:

  1. Så koseleg barnerom! Herlege gamle senger! Når ungane er små trur eg det berre er positivt å dele rom. Jenta vår er litt snurt for at veslebror etterkvart skal sove på rom med broren. "Kan han ikkje heller sove her med meg mamma?"

    God helg til deg og familien din :)

    Klem fra Kristina

    SvarSlett