fredag 30. september 2011

Mange meter lykke...

I mitt 32 år lange liv har jeg (heldigvis) vært forskånet fra veldig mange store og dramatiske hendelser. Likevel går livet i bølgedaler, og det er dager og uker som er tyngre enn andre. Jeg har tenkt og filosofert mye over dette å være lykkelig, og hva som skal til for å være nettopp det.


Etter en konsert med foreldreløse barn fra Uganda forrige uke, blir jeg igjen påminnet om at det iallefall ikke har noe med materielle ting å gjøre. For større smil og livsglede skal man lete lenge etter!
I Norge er det utrolig mange som sliter med nettopp lykken. Og det i et land hvor vi har mer enn nok!
For meg har ordtaket om at man er sin egen lykkes smed blitt en sannhet... Du velger i grunnen selv hvordan du vil ha det, og selv om livet står på hodet, kan man oppleve lykke.


For meg er den ultimate lykkefølelsen å kunne legge seg i nyvaskete sengeklær som har hengt ute på snora! Når alle mine i tillegg har det bra, kan jeg knapt tenke meg noe bedre! Så heldigvis for meg, har jeg en fantastisk tørkesnor ute, med plass til mange meters lykke! Vel og merke når det ikke regner...
Kunsten å være lykkelig er å gjøre sine gleder enkle!
Nydelig hortensia og fantastisk rose som fortsatt viser seg stolt fram!
Høsten kan være fantastisk! Ønsker deg og dine en deilig høsthelg! Husk å nyte øyeblikkene...

3 kommentarer:

  1. Så sant, så sant, søster:-)
    Klem fra alle oss -
    og forresten tusener av takk for fiine skjorta til mr.Action:-)

    Hildi

    SvarSlett
  2. Det var eit kjempefint innlegg, er så enig i det du skriver!!!
    Ha ei fin helg! klem

    SvarSlett
  3. Ja disse tankene burde vi minne oss på mye oftere i grunnen. Det er viktig å se på de gode tingene i livet som gir en lykke. For hva er egentlig lykke ?? flott innlegg. håper dere koser dere på det nyet stedet :)

    SvarSlett