tirsdag 31. januar 2012

Havrekjeks

Denne nydelige krukka fikk jeg til bursdagen min. Er den ikke fin? Liker den kjempegodt, og nå er den fylt med kjempegode havrekjeks, som jeg hadde glemt at jeg bakte før jul. Veldig gode med brunost på!
Her er iallefall oppskriften hvis du har lyst å bake:

HAVREKJEKS
175 g smør
1,5 kopp sukker
250 g lettkokte havregryn
250 g hvetemel
0,5 ts natron
1 ts bakepulver 
1 ts hjortesalt
3/4 kopp melk
Smuldre mykt smør i melet, tilsett resten og rør sammen. Hvis det blir veldig tørt, kan du tilsette litt vann.
Kjevle flatt, og stikk ut med en rund form, evt et glass. prikkes med gaffel. stekes på 200 grader i ca 10-15 min. (til de er gyldne)
Lykke til!

Her er det et nydelig vær idag. Kaldt, sol, og vindstille! Jeg finner stadig flere snøklokker i hagen, så våren er virkelig i anmarsj!

En fin tirsdag ønsker jeg deg!
Kristinklem

3 kommentarer:

  1. så kjekt at du la igjen ett spor hos meg.. Alltid kjekt med nye blogger, alltid noe å hente hos alle. Og de havrekjeksene så utrolig herlige ut! og ikke så usunne, siden vi som regel alltid bør ha sunne ting i uken ifølge min mann.. grr hehe Ønsker deg en herlig uke! klem

    SvarSlett
  2. sånt er så koselig å ha framme! og takk for oppskrifta, den skal prøvast ganske fort! :)
    ha ein fin dag! klem

    SvarSlett
  3. Den krukka var kjempe lekker,likte den veldig :))
    Havrekjeks er så godt ,mmmm med brunost !!!

    Klem Bente

    SvarSlett