torsdag 10. november 2011

Så ingen krok er mørk...

Nå om dagen går det enorme mengder med telys og kubbelys hjemme hos oss. Egentlig burde stearinlys komme på blåresept, for makan til stemningskaper skal du lete lenge etter.
Denne lykta er en av mine favoritter. Den er kjøpt her for noen år siden. Den sjarmerende krakken har jeg funnet i kjelleren, og er nok i høyeste grad hjemmesnekret! Det er mye snakk om jul for tiden, og jeg er veldig klar for min favorittårstid- altså førjulstiden:)
For meg er julen en feiring av Jesusbarnet, og koselig samvær med familie og venner. Nissen har ikke så stor plass her i huset, og jeg måtte le da jeg og minstemann var på Rema 1000 her om dagen. Der var det masse forskjellig, og tildels fin julepynt. Magnus ser en stor og fin julenisse, smiler, peker, og utbryter fornøyd; Jesus!

4 kommentarer:

  1. Hihi! Artig! :) Hos oss kommer verken nissen eller jesus, inn gjennom dørene, men det blir da heldigvis jul likevell! Gleder meg! ;)
    Lys burde absolutt vært på blåresept! Helt enig!!
    Ha en fin torsdag!
    Klem

    SvarSlett
  2. HAHA, så morsomt. Du har så koselige innlegg at jeg klarer ikke la være å kommentere. Her er det heller ikke så mye nisser til jul, men har ikke noe imot nissen for det altså. Viktig at man ikke glemmer Jesubarnet i all pyntingen, nei, for ellers hadde det jo ikke vært jul!

    SvarSlett
  3. Hi, hi - herlig!! Stemningssfulle og flott bilder her hos deg, og den engelen i fattimannssølv var jo bare så skjønn!

    Ønsker deg en fin dag videre!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  4. Hi-hi, no måtte eg le :) Herlige vesle M. Ja dei kan seie mykje løye desse små. Som min J i kveld då eg hadde sunge og sagt god natt til han. "Takk for hjelpa mamma". Dei seier så mykje herleg i den 2-3 års alderen ♥

    SvarSlett