søndag 19. februar 2012

Fastelavn

I dag er det fastelavnsøndag, og vi har pyntet med fargerike fastelavnsris som ungene har laget.
Da jeg spurte de samme ungene om hvorfor vi feirer fastelvn, og de ikke kunne svare, ble jeg egentlig litt svar skyldig... Men på melk.no fant jeg blant annet følgende;

 Fastelavnssøndag ble også kalt fleskesøndag, og var dagen for fråtsing. 
 Så da spiser vi boller med gooood samvittighet!
Dette bildet tok jeg igår! Det var et hvitt teppe av snøklokker på plena, og jeg tenkte at dette er det jeg liker med vestlandet! Tidlig vår!
 I dag derimot er det hvitt av snø...Men så var det ikke været som avgjorde at vi skulle flytte hit heller da! Ha en fin bollesøndag!
Kristinklem

2 kommentarer:

  1. Tusen takk for koselig kommentar! :) Nei, bildet er ikke noe oppstilt bilde nei og det liker jeg! ♥

    Finfin uke til deg!

    SvarSlett
  2. Hei Kristin!
    Takk for koselig hilsen!
    Fatelavnsrs har det ikke blitt hos meg, men dagen har vært fin likevel;)
    Herlige snøklokker, og kloke ord!
    Ha en fin uke!
    Klem

    SvarSlett