mandag 13. februar 2012

Gamle skatter og en ny...

Jeg elsker bøker! Og drømmen er vel en gang å ha et eget bibliotek...
Jeg leser masse, og er lykkelig over at alle tre ungene mine har blitt glad i bøker. Noe av det jeg ikke klarer å gå fra på loppis er gamle bøker, og da mener jeg ordentlig gamle bøker!
Jeg fasineres av at andre maaange år tidligere har bladd i bøkene, for å pugge tyske preposisjoner i 1913,  eller sjekke ut hva norges lov av 1882 sa om valg av ordfører, eller hvordan 2 verset i en julesang var...
Her er en av julesangene som er like aktuelle rundt juletreet nå som i 1913.
Jeg innrømmer at det er sjelden jeg leser i disse bøkene, men jeg synes de er fine elementer i interiøret.
Gårsdagens rosebukett må jeg jo vise fram, og også den nyeste av mine skatter...



Dette vidunderet av en bil har storebror på snart 9 år laget til meg!


Et mesterverk av gammelt materiale og gaffatape!! Han var så stolt da han overleverte den på sengen i går morges! Og det er mammaen også!

Og som om ikke det er nok, har jeg fått et ønske oppfylt hos Marianne med den fantastiske bloggen Balke gård. Jeg ønsket meg et kjøkkeninnlegg, og det har jeg fått! Ta en tur innom å se de fantastiske bildene!

Fin dag til deg!


6 kommentarer:

  1. Så herlig med den bilen, da!! Så masse arbeid, for å glede mamman!
    Syns forresten den headeren til bloggen din er så fin, skikkelig lun vinterstemning!
    ha ein fin dag! klem

    SvarSlett
  2. Fantastisk at det finnes andre som gleder seg over bøker som er så gamle at de snart faller fra hverandre! :) Det er bare så lekkert syns jeg, med de gamle, rustikke perlene av noen bøker. De er dekorative, og de bærer på en hel lang historie. Herlig :)

    Også den skjønne bilen fra sønnen, da...sånt varmer et mammahjerte. Skjønner godt du er stolt :)
    Ønsker deg en nydelig uke - og må dagene dine bli fylt av flere skatter fremover!
    Og du? Tusen takk for alt det skjønne du skriver inne "hos meg", det varmer mer enn du vet ;)
    klem

    SvarSlett
  3. å sån ein herlig bil og gamle bøker er jo Sikkelige skatter:)

    SvarSlett
  4. Herlige, gamle, nostalgiske bøker - som traff meg midt i hjertet mitt... - og det gjorde jo bilen også, da!! Hellan duttan!
    Nydelig blogg du har! Ønsker deg en flott mandagskveld!:-)

    SvarSlett
  5. Hei Kristin!
    Velkommen til meg! Og takk for koselig kommentar :)
    Det går desverre fortsatt i feber over 39 på minsten...ikke så gøy!
    Hvilken bil du har fått;) Et skikkelig mesterverk!
    Roser i norgesglass,- nydelig!
    Ha en fin kveld!
    Klem

    SvarSlett
  6. ÅÅ stilig bil!! Jeg hadde vært kjempe stolt og glad hadde jeg fått en slik hjemmelaget bil! det må du hilse og si til ham. Og bøkene var utrolig flotte og de er veldig dekorative, helt enig! :)) Ønsker deg en herlig uke! klem

    SvarSlett