fredag 3. februar 2012

Lillebrors rom

I dag viser jeg noen bilder fra lillebror sitt rom. Han er veldig stolt av rommet sitt, og sover (iallefall deler av natta) i denne uttrekssenga, som jeg kjøpte på loppis i 2004. Den har fått beholde sin originale farge, jeg har bare vasket den, og kjøpt ny madrass. Den er lys grå, og veldig sjarmerende slitt. Her har alle tre ungene sovet fra de har klatret ut av sprinkelsenga (noen tidligere enn andre...)
Dette skjønne flanellsengesettet fikk han til jul av fadderne sine. Deilig og varmt!
Nattbordet er gammelt, og på veggen er det en fin blanding av koselige bilder, noe hjemmelaget, og noe fra loppis! Spilledåsen fikk han til dåpen.
Gardinene her er kardemommeby. De liker jeg så godt, og er sydd av et sengesett kjøpt i dyreparken i Kristiansand. Ei stor, svart smijernseng står her inne som gjesteseng.

Koselige bilder...
Bamsene henger som perler på en snor. Den ideen stjal jeg fra flinke Kristina! I de runde rammene har jeg satt inn postkort med bilder av figurene i kardemommeby. Blir litt sånn familieveggfølelse...
Brannbilen var en av siste års julegaver. Veldig populær også blant de større søskenene.
Lillebror er en bokorm, som elsker å bli lest for! Her er noen av favorittene samlet i en vogn laget av undertegnede på sløyden da jeg var tolv!
Liten? Jeg? Langtifra. Jeg er akkurat stor nok. Fyller meg selv på langs og på tvers. Fra øverst til nederst. Er du større enn deg selv kanskje?
Disse to bildene var julegave fra barnehagen da han var 1,5 år! Liker dem så godt
Det er rart å ha 5 fingre på hver hånd og 5 tær på hver fot. Jeg kunne like gjerne hatt 13 eller 30 sammenlagt. Men så ble det tilfeldigvis 20.





6 kommentarer:

  1. Kjempe fint rom :) Nydelig sengetøy !
    Likte senga,minte meg om den jeg hadde når jeg var liten ♥
    God helg

    Klem Bente

    SvarSlett
  2. Så artig at eg kunne inspirere deg! Mange fine detaljer fra minstebror sitt rom. Likte veldig godt den skjønne vogna med bøker i som du hadde laga. Og brannbilen da, skjønner at den er populær (for både store og små!) Ha ein fin dag Kristin :)

    SvarSlett
  3. Ja kjenner igjen den med å sove der deler av natta..Ludvig har bestandig kost seg i senga vår,,koselig en periode,men..
    God helg til dere også:)

    SvarSlett
  4. Så koselig et gutterom! En sånn uttrekkseng har jeg også, bare med brede ''spiler''. Nostalgisk! ;) Må være gøy å innrede barnerom!? Har det rimelig klart i hodet hvordan barnerommet her i huset, en gang skal se ut... En gang! Hehe! Ikke for det.. Det eneste jeg mangler, tror jeg, det må være et stellebord, Ellers så har jeg det meste stående på låven! Litt rart kanskje? :) Er jo så mye fint å finne på loppis vettu! :)
    God helg til dere!
    Klem

    SvarSlett
  5. Takk for hyggelig kommentar hos meg ♥

    Så nydelig seng dere har...kjempe fin, med mye sjel.
    Mange fine detaljer på rommet, kardemomme by er en herlig by ;)
    God helg !

    SvarSlett
  6. veldig koselig lillebror-rom! og mange gode idèar! Bok-vogn og bamse-snor trur eg fort kan bli herma her i Nøkkeldalen:) -så takk for tipsa, både Kristin og Kristina:)
    Forresten veldig koselig å gjennoppta kontakten med dikka her i bloggeverdenen!
    ha ei fin helg!
    klem klem

    SvarSlett